Klachtenregeling
De Yuridis Klantbelofte garandeert cliënten de beste service en optimale vakkundigheid in incasso en juridische dienstverlening. Yuridis werkt voortdurend aan het optimaliseren van de service bij de deelnemende deurwaarderskantoren. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent over bepaalde aspecten van de dienstverlening door een van de deelnemende deurwaarderskantoren. Het is raadzaam om dit ongenoegen in eerste instantie te bespreken met degene die uw dossier heeft behandeld. Komt u er samen niet uit (interne klachtenprocedure) dan kunt u een externe klacht indienen:
Interne klachtenprocedure:
Alle aan Yuridis deelnemende deurwaarderskantoren hebben een interne klachtenprocedure en een klachtenfunctionaris. U kunt de klachtenprocedure te allen tijde opvragen bij het deurwaarderskantoor. De interne klachtenprocedure is kosteloos. Wanneer een cliënt op enigerlei wijze het deurwaarderskantoor benadert met een klacht wordt de betreffende medewerker en deurwaarder hiervan op de hoogte gesteld.
- Wanneer een cliënt een klacht indient bij het betrokken deurwaarderskantoor zal deze de klachtenfunctionaris hiervan in kennis stellen.
- De betrokken medewerker of deurwaarder probeert samen met de cliënt tot een oplossing te komen, eventueel samen met de klachtenfunctionaris van het deurwaarderskantoor. Als de cliënt dat wenst zal de klachtenfunctionaris betrokken worden bij de algehele behandeling van de klacht.
- De betrokken medewerker, deurwaarder en/of klachtenfunctionaris draagt zorg voor een behoorlijke behandeling van de klacht.
- Mogelijk wordt de cliënt gevraagd om een mondelinge of schriftelijke toelichting. De reactie op de klacht wordt schriftelijk gegeven en in begrijpelijke taal.
- Alle klachten worden door het deurwaarderskantoor geregistreerd.
Wanneer, naar het oordeel van de cliënt, de klacht door het deurwaarderskantoor niet naar tevredenheid is afgehandeld, heeft de cliënt de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan het door de wet ingestelde tuchtrechtcollege.
Externe klachtenprocedure
Komt u er zelf met het betreffende kantoor of deurwaarder niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de Kamer voor gerechtsdeurwaarders bij de Rechtbank in Amsterdam. Voor de behandeling van die klacht wordt u 50 euro griffierecht in rekening gebracht. Meer informatie, zie onderstaand:
Adresgegevens:
Rechtbank Amsterdam Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
e-mail: kamervoorgerechtsdeurwaarders@rechtspraak.nl
Heeft u vragen? Dan kunt u het secretariaat van de Kamer bellen op 088-3611414.
Ook kunt u verder lezen op de website van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders.